این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت رسمی شده است

مطالب ویژه


تنوع طلب باشید و به همسرانتان خیانت کنید !!!

  • ۵۱۹

تنوع طلب باشید و به همسرانتان خیانت کنید !!!


 

ترویج خیانت و زندگی مثلثی و چند گانه که هر فردی به نوعی علاقمند به نفر سومی غیر از همسر خود است و همه به یکدیگر خیانت می کنند، در این سال ها به روال برنامه های ماهواره ای تبدیل شده و آنها در تلاشند آن را کاملا عادی و طبیعی نشان دهند.

مقام معظم رهبری: فرهنگ غربی خانواده را متلاشی کرد. امروز یکی از مشکلات بزرگ دنیای غرب، متلاشی شدن خانواده‌هاست، افزایش فرزندان بی هویت است. اینها گریبان غرب را خواهد گرفت. حوادث اجتماعی بمرور پیش می‌آید. غرب از همین نقطه سخت‌ترین ضربه‌ها را خواهد خورد و این تمدن مادی پر زرق و برق از همین نقطه فرو خواهد ریخت.

امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست که رسانه‌ها از جمله ماهواره ابزاری قدرتمند، تأثیرگذار و فراگیر در اختیار کشورهای قدرتمند، برای تأمین اغراض سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

 

از منظر بسیاری از کشورهای دنیا حتی اروپایی، پیامد ماهواره، جهانی شدن (بخوانید آمریکایی شدن) روش زندگی است. نزدیک به اکثر برنامه‌های ماهواره ای با سنت و فرهنگ ایرانی و اسلامی در تضادند و اثرات مخرب روحی و روانی فراوانی بر مخاطبان ایرانی می‌گذارند که البته این، یکی از مهم‌ترین تاکتیک‌های غرب در جنگ نرم علیه ارزش های اسلامی و ایرانی است.

 

 

 

 

در واقع بهترین پایگاه برای ایجاد تغییرات فرهنگی در جوامع از جمله پذیرش فرهنگ مهاجم، تغییر فرهنگ اصلی مردم توسط شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای است که این کار به تنش در جامعه و تغییر باورها و رفتارهای دینی منجر  شده و زمینه تهاجم فرهنگ و کم رنگ شدن فرهنگ داخلی را در بر خواهد داشت.

 

یکی از حوزه های تاثیرگذاری ماهواره ها، خانواده ها و مسایل خصوصی همسران است. ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به همسر و البته شوهر به زن این روزها به شدت از سوی ماهواره ها دنبال می شود و آنها تا نابودی کامل فرهنگ وفاداری همسران دست از تلاش برنخواهند داشت.

 

 

 

 

در کشور ما بیشتر زمانی مساله خیانت مطرح می شود که فردی با وجود داشتن همسر، با فرد دیگری هم رابطه غیراخلاقی داشته باشد. اما دقیق تر این است که بگوئیم حتی فکر کردن به شخص دیگری جز همسر، صحبت کردن هر روزه با او، پیامک زدن مداوم به او یا برقراری رابطه دوستانه مستمر از طریق چت کردن با او هم می تواند خیانت به همسر محسوب شود. حتی اگر فردی در ذهن خودش عاشق فرد دیگری جز همسرش باشد و آن شخص سوم هم از این عشق بی خبر باشد، باز هم نوعی خیانت در زندگی زناشویی رخ داده است.

 

مثال معروفی است که می‌گوید اگر می‌خواهید جامعه‌ای را ویران و نابود کنید، خانواده‌ها را هدف قرار دهید اگر توانستید بنیان خانواده را سست کرده و آن را به فروپاشی نزدیک نمایید، نابودی و اضمحلال جامعه دور نخواهد بود. غربی‌ها با آگاهی از نقش و جایگاه خانواده در سلامت و صیانت از جامعه برای تأمین هدف‌های سیاسی و اقتصادی خود و تسلط بر جوامع می‌کوشند خانواده را نابود و بنیان آن را سست کنند تا سلامت و سعادت عمومی به خطر افتد.


به این منظور آن‌ها می‌خواهند با ترویج و عادی‌سازی بی‌بندوباری، عفاف زدایی و از میان بردن نگاه عفیفانه مرد و زن در خانواده؛ میان زن و شوهر اختلاف ایجاد کرده و پایبندی و وفاداری آنان را به تعهدات زناشویی سست کرده بر روابط خانوادگی و ساختار خانواده تأثیر گذاشته و اسباب فروپاشی آن را فراهم سازند.


غرب به خوبی می‌داند زمانی می‌تواند بنیان خانواده را نابود سازد که تعهدات زناشویی را سست و تضعیف نماید. در اهمیت تعهدات زناشویی همین بس که از نظر اندیشمندان، تعهد زناشویی، قوی‌ترین و پایدارترین عامل پیش‌بینی کننده کیفیت و ثبات رابطه زناشویی است.

 

در آموزه‌های دینی و در فرهنگ اصیل ایرانی هم وفاداری، تعهد، گذشت و عشق، پایه‌های اصلی استحکام خانواده است. قرآن شریف تاکید بسیار دارد که پایه و اساس زندگی خانوادگی مودَت، رحمت و محبت است و زن موجب آرامش است. چنانکه می‌فرماید: «وَ مِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ» (از جمله نشانه‌های قدرت او این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید که در کنارشان آرام گیرید و در میان شما محبت و شفقتی قرارداد، بی‌تردید در این [تدبیر عجیب] نشانه‌هایی است برای مردمی که می‌اندیشند (روم: 21).


در خانواده‌هایی که روابط بین فردی بر اساس مهر و محبت، عطوفت و صمیمیت برقرار است، نشاط و شادی حاکم می‌شود و هیچ‌گاه ناامیدی پیش نخواهد آمد.


پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهد بین تعهد زناشویی و ارزش‌های فرهنگی، رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد و بین پایبند نبودن به ارزش‌های فرهنگی با تعهد زناشویی، رابطه معکوس و معناداری وجود دارد، یعنی زوجینی که به همسر و ازدواجشان، تعهد و پایبندی بیشتری دارند، میزان پایبندی بیشتری نیز نسبت به ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه نشان می‌دهند.

 

با همه این اوصاف:
در اغلب فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای هدف‌های ذیل دنبال می‌گردد:
•    زدودن تقوا، شرم و حیا
•    عفاف زدایی (از میان بردن نگاه عفیفانه مرد و زن در خانواده).
•    نابودسازی وفاداری، تعهد، احساس مسئولیت و پایداری افراد خانواده نسبت به هم.
•    ترویج تفکر آزاد‌اندیشی مطلق و ایجاد فضای آزادی مطلق در خانواده
•     ایجاد حس رقابت جنسی (لیبرالیسم جنسی) زن و شوهر نسبت به یکدیگر. (یعنی آنها به جای اینکه انیس و مونس هم باشند به صورت رقیب یکدیگر نمایش داده می‌شوند و نسبت به هم وفاداری، تعهد و پایبندی ندارند).
•    پایبند نبودن به اصول زندگی مشترک و طلاق‌های بی‌شمار بر اثر آشنایی با جنس مخالفِ دیگر.
•    ترویج وقاحت به جای قباحت و کنار زدن و از بین بردن بسیاری از حجاب‌های اخلاقی، دینی و شکستن قبح و زشتی از بسیاری مسائل، به ویژه در زمینه‌های جنسی و خشونت.
•     نمایش مسایل خلاف اخلاق و عرف چنان تکرار می‌شود که به مرور زمان قباحت و کراهتش می‌ریزد.
•    زیور عفاف به عنوان یک عامل مخرب جلوه داده می شود.
•    ترویج گسترده خیانت زن به مرد در جهت عادی سازی این‌گونه خیانت و از بین بردن قبح شدید آن در جامعه.
•     تاکید بر خیانت در سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای به گونه‌ای است که پس از مدتی قبح این مسئله در اذهان عموم کمرنگ شده و بینندگان دیگر از تماشای روابط سراسر دروغ و خیانت اظهار تحیر نمی‌کنند.

 

نتیجه آنکه  
خانواده، نقش مهمی در انسجام اخلاقی، همبستگی اجتماعی، سلامت فردی و عمومی، تحقق جامعه سالم، تربیت اجتماعی و... دارد و آنچه باعث تقویت و تحکیم بنیان خانواده می‌شود، مناسبات و روابط سرشار از عشق و محبت، احترام و همکاری، تعهد و وفاداری، صداقت و اعتماد و درستکاری پاک‌دامنی است.


اما ماهواره به شدت تلاش دارد با ترویج لذت‌جویی و کامیابی، فردگرایی، بی‌بندوباری، بدحجابی و شکستن قبح خیانت و بی‌وفایی، روابط خانوادگی را دگرگون کنند تا کانون خانواده ها فروپاشد.

 

ترویج خیانت در خانواده باعث از بین رفتن فضای اعتماد، سست شدن تعهد، دل‌بستگی و علاقه زن و شوهر به هم تبدیل روابط خانوادگی به روابطی سرد، بی مفهوم، گنگ و خالی از احساس و عاطفه، رواج بی‌بندوباری و بی‌قیدی شده و در نتیجه شاهد تغییر روابط خانوادگی و سست شدن بنیان خانواده می‌گردد.

 

روایت یک روانشناس از تاثیر مخرب ماهواره روی تنوع طلب کردن افراد

دکتر قره‌باغی که یک روانشناس خانواده است در این باره می گوید: من به کرات مراجعه‌کنندگانی داشته ام که ماهواره را منبع مشکلات خود ذکر می‌کنند؛ به یاد دارم خانمی با گریه به من می‌گفت: همسرم شب تا صبح به دیدن ماهواره به‌ویژه فیلم‌های مستهجن مشغول است و وقتی مانکن‌ها در برنامه‌ای نقش ایفا می‌کنند، همسرم سریع من را صدا می‌زند و می‌گوید: «منظورم این اندام است، باید این شکلی بشوی.»

 

وی در ادامه تاکید ‌کرد: این زن از چهره و اندام خوبی برخوردار بود، اما متاسفانه همسر وی به هیچ وجه او را نپسندیده و مدام از وی ایراد می‌گرفت، من جلسات متعددی با این مرد صحبت کرده و گفتم: برای زنان زیبای ماهواره میلیون‌ها دلار هزینه شده است، شما برای همسرتان چقدر هزینه کرده‌اید؟، اما او به هیچ عنوان زیر بار نمی‌رفت.

 

وی اظهار داشت: متاسفانه سرانجام این زوج به طلاق ختم شد و من نیز مخالفت زیادی نکردم، چراکه به لحاظ اجتماعی و روحی، آنها سال‌ها قبل از هم جدا شده بودند، در حالی که آن زن تلاش زیادی برای حفظ زندگی خود کرد.

 

باید توجه داشت که نمایش هرچه بیشتر خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی خانواده‌های ایرانی یکی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های ماهواره است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی