استاد رائفی پور - خودنمایی با چادر ممنوع

استاد رائفی پور - خودنمایی با چادر ممنوع
حجاب نمایشی در اینستاگرام



#خودنمایی_با_چادر_ممنوع

آرایش غلیظ و خودنمایی با چادر جور در نمیاد!!!

لازم نیست برای تبلیغ چادر ، عکس با چادرتو بزاری جلو دید همه!

حجاب به چادری بودن نیستاا !

حرمت چادرتو نگه دار!

✔کسی که چادر سرش میکنه باید عفت و پاک دامنی و شرم و حیا به همراه داشته باشه...

چادر بدون عفت و پاک دامنی.
بی حرمتی به چادر هستش.

لازم نیست نشون بدی که چادری هستی...





سنگینی و وقار ِیک خانوم ،
فقط به "چادرش" نیست ! به رفتارش هم هست .
چه فایده چادر میپوشی ولی کلی عکس ِ جلف و با آرایش از خودت توی فضای مجازی
به "اشتــراک" میذاری ؟؟!!



چادر آداب دارد
حیا راکه نفهمی چادر هم تو را محجبه نمیکند
کجای دین اسلام گفته میتونید با چادر
در برابر هزاران نامحرم خودنمایی کرد ؟؟
چرا حجاب فاطمی را به انحراف می کشید؟؟

"حجاب" باید طبقِ احکام باشد ،
واگرنه "بیراهه" است ..
حجاب نباید باعث شهرت و تبرج شود



-------------------
اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

-------------------
#استاد_رائفی_پور #رائفی_پور #حجاب #تبرج #خود_نمایی #تبرج_ممنوع_چه_با_چادر_چه_بی_چادر  #تبرج_ممنوع #چادر #چادری_ها #چادری_نما #دلبری_با_چادر #چادریهای_اینستاگرام #بی_حیایی__با_چادر_حضرت_زهرا_ممنوع

همیشه پای سپاه در میان است

همیشه پای سپاه در میان است





#من_هم_یک_سپاهی_ام

همیشه پای سپاه در میان است ...

پی نوشت : سپاه عزیز تو را تحریم میکنن چون مدافع مظلومین در سراسر دنیا هستی ، چون حامی مردم کشورت هستی ، چون صلابت و شجاعتت را روز به روز به رخشان کشیده ای ، چون خاری در چشمانشان هستی، خلاصه چون پاسدار انقلاب اسلامی ایران هستی ، به تو افتخار میکنیم و به تو می بالیم.




پیام سردار سلیمانی در پی تروریستی اعلام کردن سپاه توسط آمریکا :

چه غلطی کردید که امروز برای ما خط و نشان میکشید؟






#سپاه_پاسداران #سپاه_پاسداران_انقلاب_اسلامی #سپاه_پاسداران_انقلاب_اسلامی_ایران #من_سپاهی_ام #من_یک_سپاهی_ام #سپاهی_ام #آمریکا_هیچ_غلطی_نمیتواند_بکند #آمریکا_رو_به_افول_است #اقدام_متقابل #همه_ما_پاسداریم #ما_همه_سپاهی_هستیم #اگر_سپاه_نبود_ایران_نبود

 # IRG # WE_ARE_ALL_IRGC # Iran # TrumpIsTerrorist # USAIsTerrorist # WeareallIRGC # usasupportterrorism # IRGCIsASecurityGuard  # terrorism # Trump # terrorists # USterrorists # terrorist_crusher # sepah

دکلمه ای برای باران و سیل

دکلمه ای برای باران و سیل
در پی جاری شدن سیل در فروردین ماه 98




عذاب الهی یا بی برنامه گی؟

سالی كه نكوست اینبار از بهارش پیدا نیست!

اما در میان این سختی ها فوج فوج بچه‌های جهادی وارد شهر ها شدند و پاکسازی خانه به خانه شروع شد.

 به راستی مگر میتوان از کمک های جهاد گران بسیج ، سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی چشم پوشی کرد ، و چه تصاویر زیبایی در این روزهای سخت به نمایش گذاشتن.

#همه_با_هم_برای_ایران

پی نوشت : به خودمون و فردایی كه هنوز نرسیده قول میدیم كنار هم میمونیم ...

گوشه ای از عکس های همدلی و همکاری مردم در استان های سیل زده گلستان ، لرستان ، خوزستان :

کمک یک روحانی شیعه به یک روحانی سنی
کمک یک روحانی شیعه به یک روحانی سنی













#سیل #لرستان #مازندران #گلستان #شیراز #خوزستان #سپاه_پاسداران #بسیج #ارتش

داستان ارادت به سیدالشهدا امام حسین(ع)

ارادت به سیدالشهدا امام حسین(ع)



در بزرگی مقام امام حسین و ثواب زیارت حرم سیدالشهدا حرف زیاد است ولی این جمله خیلی به دلم نشست:
"بیابان هم که باشی حسین آبادت می کند درست مثل کربلا"

به همین خاطر دو داستان درباره ارادت قلبی به امام حسین گردآوری کرده ام.


1- داستان مردی که به زیارت امام حسین علیه السلام نمی‌رفت:
 

شخصی از بزرگان هند به قصد مجاورت کربلای معلّی به این شهر آمد و مدت شش ماه در آنجا ساکن شد و در این مدت داخل حرم مطهر نشده بود و هر وقت زیارت حضرت امام حسین علیه السلام را اراده می‌کرد، بر بام منزل خود رفته، به آن حضرت سلام می کرد و او را زیارت می‌نمود؛ تا این که سرگذشت او را به «سید مرتضی»که از بزرگان آن عصر و مرسوم به «نقیب الاشراف» بود رساندند.

سید مرتضی به منزل او رفت و در این خصوص او را سرزنش نمود و گفت: «از آداب زیارت در مذهب اهل‌بیت علیه السلام این است که داخل حرم شوی و عقبه و ضریح را ببوسی. این روشی را که تو داری، برای کسانی است که در شهرهای دور می‌باشند و دستشان به حرم مطهر نمی‌رسد.»

آن مرد چون این سخن را شنید گفت: «ای نقیب الاشرف» از مال دنیا هر چه بخواهی از من بگیر و مرا از رفتن معذور دار.

هنگامی که سید مرتضی سخن او را شنید بسیار ناراحت شد و گفت: «من که برای مال دنیا این سخن را نگفتم؛ بلکه این روش را بدعت و زشت می‌دانم و نهی از منکر واجب است.»

وقتی آن مرد این سخن را شنید، آه سردی از جگر پر دردش کشید. سپس از جا برخاست و غسل زیارت کرد و بهترین لباسش را پوشید و پا برهنه و با وقار از خانه خارج شد و با خشوع و خضوع تمام، نالان و گریان متوجه حرم حسینی گردید تا این که به در صحن مطهر رسید .

نخست سجده شکر کرد و عتبه صحن شریف را بوسید. سپس برخاست و لرزان، مانند جوجه گنجشکی که آن را در هوای سرد در آب انداخته باشند، بر خود می‌لرزید و با رنگ و روی زرد، همانند کسی که یک سوم روحش خارج گشته باشد، حرکت می‌کرد تا این که وارد کفش کن شد. دوباره سجده شکر به جا آورد و زمین را بوسید و برخاست و مانند کسی که در حال احتضار باشد داخل ایوان مقدس گردید و با سختی تمام خود را به در رواق رسانید.

چون چشمش به قبر مطهر افتاد، نفسی اندوهناک بر آورد و مانند زن بچه مرده، ناله جانسوزی کشید. سپس به آوازی دلگداز گفت: «اَهَذا مَصرَعُِِِ سیدُالشهداء؟ اَهَذا مَقتَلُ سیدُالشهداء؟ ؛ آیا اینجا جای افتادن امام حسین علیه السلام است؟ آیا اینجا جای کشته شدن حضرت سیدالشهداء است؟»

پس فریاد کشید و نقش زمین شد و جان به جان آفرین تسلیم نمود و به شهیدان راه حق پیوست.»

منبع:داستان‌های علوی، ج4، ص210/ دارالسلام عراقی، ص301


2- ارادت حبیب بن مظاهر به امام حسین (ع) :

او از کودکی عاشق حسین(ع) بود به گونه ای که او را وقتی که به مکتب می بردند، معلم گفت: بگو «الف» گفت: حسین و... هرچه به او گفت، جواب داد حسین، روزی پیامبر اکرم(ص) از کوچه می گذشت دید کودکان بازی می کنند پیامبر اکرم نزد یکی از آنها نشست و شروع کرد پیشانی او را بوسیدن و با او ملاطفت نمودن، آنگاه او را روی زانوی خود نشاند و مرتب او را می بوسید، پرسیدند علّت چیست که با او این همه مهربانی می کنی؟ فرمود: «انّی رأیت هذا الصّبیّ یوماً یلعب مع الحسین(ع) و رأیته یرفع التّراب من تحت قدمیه، و یمسح به وجهه و عینیه، فانا احبّه لحبّه لولدی الحسین، و لقد اخبرنی جبرئیل انّه یکون من انصاره فی وقعة کربلا؛ براستی این کودک را روزی دیدم که با حسین همبازی بود، و دیدم که خاک جای پای حسین(ع) را بر می داشت و به صورت و چشمان خود می کشید. پس من او را دوست می دارم چرا که او حسین فرزندم را دوست دارد، و براستی جبرئیل خبر داد که او از یاران (و شهیدان راه) حسین در کربلا خواهد بود.

این شخص همان حبیب بود که بعدها نامه نوشت و از حسین(ع) به کوفه دعوت نمود، وقتی که حسین(ع) مسیرش را به کربلا تغییر داد، به حبیب نامه نوشت: «ای حبیب! تو خویشاوندی ما را با رسولخدا(ص) می دانی، و بهتر از دیگران ما را می شناسی، تو مرد آزاده و غیوری هستی، جان خود را از ما دریغ مدار، که رسولخدا(ص) در روز قیامت پاداشت خواهد داد.» حبیب نامه را دریافت کرد و با 11 نفر از بستگان خویش به سمت کربلا حرکت کرد، با این که پیرمرد شده بود ولی یاد عشق حسین(ع) در او روحیه می دمید و او را سرزنده می کرد.

هرچند پیر و خسته و دل ناتوان شدم هرگه که یاد روی تو کردم جوان شدم
پیرم که با قد کمان خود را به راهت می کشم تا یک نظر بر من کنی ناز نگاهت می کشم
مهمان این دشت بلا بر یاریت آماده ام عالم اسیر داغ تو من هم به تو دل داده ام
با زینب زهرا بگو تا جان به تن دارد حبیب در یاری مولای خود از خون کفن دارد حبیب

هنگامی که حبیب به شهادت رسید شکستگی و حزن در چهره امام حسین(ع) آشکار گشت، و در کنار نعش او این جمله را فرمود: «للّه درّک یا حبیب لقد کنت فاضلاً تختم القرآن فی لیلة واحدةٍ؛ خدا خیرت دهید ای حبیب تو شخص فاضل (و با کمال) بودی و در یک شب تمام قرآن را می خواندی.»



یکی از علمای بزرگ جناب حبیب بن مظاهر را در خواب دید که در غرفه های بهشتی به انواع نعمت های پروردگار بهره مند است و بساط نشاط براو گسترده، بعد از عرض ارادت گفت:
ای حبیب !چگونه شکر این نعمت را ادا می کنی که در جوانی خدمت حضرت رسول صلی الله علیه و آله بودی، و در پیری موی سفید خود را در راه یاری فرزند پیامبر به خون خود خضاب نمودی؟ آیا آرزوی دیگری داری؟

فرمود : آرزو دارم به دنیا برگردم !و در زمره عزاداران حسین علیه السلام داخل شوم ، زیرا که از سید دو عالم شنیدم که فرمودند:

«هر کس در مجلس عزای فرزندم حسین (ع) از روی معرفت اشک بریزد، خداوند کریم ثواب صد شهید به او عطا فرماید ودرجات او را در بهشت بیفزاید.»

سالنامه حجامت سال 1398

سالنامه حجامت 1398 هجری شمسی
( تقویم حجامت )





+ دانلود تقویم با حجم 1 مگابایت

تقویم حجامتی که برای شما تهیه شده است از احادیث معتبر از اهل بیت (ع) استخراج شده است که در آن :

1- روز های مناسب برای حجامت به رنگ سبز علامت گذاری شده است.

2- روز خاص
ویژه حجامت به رنگ آبی مشخص شده است.


3- روزهای نامناسب برای حجامت به رنگ قرمز مشخص شده است و توصیه می شود در این روز ها حجامت نفرمایید.



چند روایت از ضرورت حجامت از دیدگاه ائمه معصومین:

حضرت رسول اکرم(صلی االله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند:
در شب معراج ، وقتی که به آسمان هفتم صعود کردم ، بر هیچ ملکی از ملائک گذر نکردم مگر اینکه گفتند یا محمد حجامت کن و امتت را به حجامت کردن امر بفرما.
حضرت علی (ع) می فرمایند : همانا حجامت بدن را سالم و عقل را استوار می نماید.
امام صادق ( ع ) می فرمایند : بهترین چیزی که با آن به مداوا می پردازید ، حجامت کردن است.



توضیحات فنّی

 

 

الف - چنان که مستحضرید این سالنامه بر اساس احادیث وارد شده از حضرات معصومین علیهم السّلام تنظیم می شود و از آن جایی که موضوع نهی از حجامت در ایّام قمر در عقرب، مستقیما مورد اشاره حضرات معصومین علیهم السّلام نبوده است در این سالنامه به آنها اشاره ای نشده است. امّا از آن جا که در احادیث دیگر، احتیاطاتی در این گونه ایّام مورد اشاره قرار گرفته است توصیه می کنیم با نیّت عمل به سفارش حضرات معصومین علیهم السّلام، در این ایّام از انجام حجامت غیرضروری پرهیز شود.برای مشاهده جدول ایّام قمر در عقرب می توانید به پایگاه های تخصّصی مراجعه کنید.

 

ب - در صورت ضرورت انجام حجامت در ایّام قمر در عقرب یا ایّام نامناسب دیگر، سه توصیه مهم یعنی قرائت آیة الکرسی، سه بار طلب خیر از خداوند متعال و ذکر شریف صلوات فراموش نشود. پرداخت صدقه و قرائت سوره های شریف معوّذتین هم می تواند توصیه های مقبولی باشند. 

 

ج - حجامت حزیران و تصحیح برخی برداشت های نادرست

 

 

1-ماه حزیران ازجمله ماه های رومی است و ماه های رومی، مانند ماه های تقویم کشور خود ما، ماه هایی شمسی هستند ولذا در هر سال، این ماه، زمان ثابتی دارد. 


2-سفارش به انجام حجامت در این ماه بر اساس حدیثی است که در کتاب مکارم الاخلاق از امام موسی کاظم یا امام هادی علیهما السّلام وارد شده است:


عَنْ أَبِی الْحَسَنِ علیه السّلام قَالَ: لَا تَدَعِ الْحِجَامَةَ فِی سَبْعٍ مِنْ حَزِیرَانَ‏ فَإِنْ فَاتَكَ فَلِأَرْبَعَ عَشْرَةَ: از حجامت در روز هفتم حزیران فروگذار مکن؛ اگر نتوانستی، روز چهاردهم ]حجامت کن[. (طبرسى، حسن بن فضل، مكارم الأخلاق - قم، چاپ: چهارم، 1412 ق / 1370 ش.)

 

مرحوم مجلسی در زاد المعاد روایتی مشابه را از امام صادق علیه السلام نقل کرده اند که مضمون آن با روایت مکارم الاخلاق کمی تفاوت دارد:


وَ رُوِیَ عَنِ الْإِمَامِ الصَّادِقِ عَلَیْهِ السَّلَامُ: احْتَجِمْ فِی السَّابِعِ مِنْ حَزِیرَانَ، فَإِنْ لَمْ یَتَیَسَّرْ فَفِی الرَّابِعِ عَشَرَ: در روز هفتم حزیران حجامت کن و اگر امکان پذیر نشد؛ روز چهاردهم ]حجامت کن[. ( مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، زاد المعاد - مفتاح الجنان، بیروت، چاپ: اول، 1423 ق.، ص331)


از آن جا که مرحوم مجلسی در بحارالانوار فقط روایت مکارم الاخلاق را آورده اند؛ احتمالا نقل زاد المعاد هم همان نقل مکارم الاخلاق است.


3-در مورد این روایت چند نکته قابل ذکر است:


الف- هر دو روایت در کتاب های مکارم الاخلاق و زاد المعاد سند ندارند و از نظر مضمون نیز، روایت، شاهدی ندارد؛ هرچند به صرف نبود سند و غرابت متن روایت نمی توان مضمون روایت را انکار کرد.


ب- از آنجا که در تطبیق ماه های رومی در زمان اهل بیت علیهم السّلام و همچنین در مورد ماه های باستانی اختلافات فراوانی وجود دارد، به هیچ وجه نمی توان آنچه که در تقویم های نجومی فعلی وجود دارد را معتبر شمرد.


مرحوم مجلسی هم بحث مفصلی در این زمینه دارند که چون بارها در نحوه کبیسه گیری تغییرات قابل توجهی در زیج های مختلف صورت گرفته معلوم نیست ماه های شمسی و رومی وارده در روایات با آنچه امروزه مرسوم است تطابق داشته باشد.


مثلا امروزه در برخی از کشورها حزیران را مطابق ژوئن می دانند بنابراین حزیران 10 روز جلو می افتد یا برخی نیسان را مطابق برج حمل قرار می دهند که در این صورت حزیران یک ماه زودتر خواهد بود و ....


با توجه به این امور نمی توانیم روایت را با هفتم حزیران فعلی به طور یقینی هم زمان قلمداد کنیم.


4- چنان که واضح است این حدیث بر اهمّیت انجام حجامت در یکی از این دو روز تأکید دارد ولی هیچ قرینه ای که نشان دهد این دو روز بهترین روزها برای انجام حجامت هستند در این حدیث وجود ندارد.


5-این که عدّه ای می گویند حجامت در این دو روز درمان بیماری های یک سال است و این گفته را به امام معصوم علیه السّلام نسبت می دهند خطاست؛ چنان که در متن روایت حزیران هم چنین نکته ای ذکر نشده است. طبق روایات شریف، حجامت در روزهای سه شنبه ای که مصادف با هفده یا نوزده یا بیست و یکم ماه های قمری هستند و نیز حجامت در اوّلین سه شنبه ماه آذار رومی دارای چنین خاصیتی است.


6-این حدیث، روز هفتم حزیران را به عنوان روز اصلی و روز چهاردهم را به عنوان جایگزین برای کسانی که موفق به حجامت در روز هفتم نشده اند معرّفی می کند. لذا توصیه یا اصرار به انجام حجامت در هر دو روز، بلاوجه و حتّی خطرناک است.


7-متن حدیث واضحاً می گوید که حجامت در یکی از این دو روز باید انجام شود. لذا اعلام هفته حزیران بر خلاف نصّ حدیث و بدعتی ناصواب است.


8-متأسّفانه عدّه ای پا را فراتر از این گذاشته ماه حزیران را به عنوان ماه انجام حجامت معرّفی می کنند که این هم نادرست است.


9-تبلیغات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد مبنی بر این که حجامت در این روزها مستحبّ است. اگر منظور از مستحب بودن حجامت در این دو روز این باشد که طبق سفارش امام معصوم علیه السلام، انجام حجامت در یکی از این دو روز، با رعایت موارد علمی در مصادیق مختلف، کار خوبی است؛ این برداشت صحیح است امّا القای این معنا که به دلیل استحباب حجامت در این دو روز، همه مؤمنین، بدون توجّه به موارد و مسائل طبّی و شخصی، باید برای انجام آن شتاب کنند؛ صحیح نیست.


10-حتّی اگر اشکال مطرح شده در بند 3 در مورد تطبیق زمانی حزیران مذکور در حدیث هم بگذریم و بخواهیم تقاویم نجومی موجود را ملاک قرار دهیم؛ طبق بعضی تقاویم نجومی، روزهای هفتم و چهاردهم حزیران، مصادف با سی خرداد و شش تیر هستند و طبق برخی تقاویم دیگر، 29 خرداد و پنج تیر. با توجّه به این اختلاف نظر علمی بین منجّمین، پیشنهاد می شود اگر مؤمنین تصمیم به انجام حجامت حزیران دارند، رجاءً یکی از این روزها را برای انجام حجامت درنظر بگیرند.

 

11-تمام قواعد علمی و عملی مربوط به انجام حجامت، در این دو روز هم صادق است و مثلا کسی که چند روز قبل از آن حجامت کرده یا دچار ضعف و کم خونی است نمی تواند در این دو روز حجامت کند. تشخیص این موارد به عهده عالمان و مجرّبین طبّ سنّتی است و به استناد احادیث مزبور نمی توان توصیه عمومی به انجام حجامت نمود؛ اگرچه برخی اساتید طبّ سنّتی بر اساس مسائل نجومی و تجربی اعتقاد دارند که حجامت در این دو روز مفید است.

 

12-اقبال مردم به طبّ سنّتی و به ویژه حجامت به همراه برخی کج روی های همکاران این حوزه، راه را برای انتقادات دوستان و تعریضات مخالفان فراهم نموده است. لذا به همکاران محترم توصیه می کنیم:


الف- به جای تبلیغ گسترده حجامت در ایّام حزیران، ایّام دیگری که در احادیث شریف ذکر شده و دارای سندیت قوی تر و توجیه علمی مناسب تری هستند را ملاک قرار دهند.


ب- به عزیزانی که قصد انجام حجامت در این روزها را دارند یادآوری کنند که هم استناد این احادیث به حضرات معصومین علیهم السلام قطعی نیست و هم تعیین دقیق روزهای مذکور در روایت ممکن نیست. لذا بهتر است هم حجامت کننده و هم حجامت شونده به نیت تقرّب و رجاءً اقدام به حجامت کنند.


ج- با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب طوری عمل کنند که قواعد صحیح اجرای حجامت در این دو روز به خوبی رعایت شود و ازدحام مراجعین باعث نقض ملزومات علمی انجام حجامت و واجبات تکریم مراجعین نگردد.


د- همچنین پیشنهاد می کنیم پویشی فراگیر برای اختصاص قسمتی از درآمد حجامت در این دو روز برای امور خیر تشکیل شود؛ باشد که مایه برکت این مسیر در آینده گردد.



منبع : سرباز آخر / طب شیعه



تقویم حجامت سال 98،حجامت در سال 98،سالنامه حجامت 98،حجامت در سال 1398،سالنامه حجامت در سال 1398 هجری شمسی،زمان مناسب حجامت در سال 98،ایام مناسب برای حجامت در سال 98،حجامت 98،روز خوب برای حجامت در سال 98،چه روزی در سال 98 حجامت کنیم،روز های خوب برای حجامت در سال 98،تقویم حجامت سال 98،حجامت در سال 99،سالنامه حجامت 99،حجامت در سال 1399،سالنامه حجامت در سال 1399 هجری شمسی،زمان مناسب حجامت در سال 99،ایام مناسب برای حجامت در سال 99،حجامت 99،روز خوب برای حجامت در سال 99،چه روزی در سال 99 حجامت کنیم،روز های خوب برای حجامت در سال 99،
ادامه مطلب

پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال 98 - سال «رونق تولید»

پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال 97

«سال رونق تولید ملی»


 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸، سال جدید را سال «رونق تولید» نام‌گذاری کردند.


فیلم کامل : پیام نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال 1398

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :





نمایش آنلاین :





متن پیام :
بسم الله الرّحمن الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الابصار یا مدبّر اللّیل و النّهار یا محوّل الحول و الاحوال حوّل حالنا الی احسن الحال.


 
خدا را شکرگزارم که مقدّر فرمود امسال هم عید نوروز را که با میلاد مسعود امیر مؤمنان و مولای متّقیان همزمان شده است، به ملّت عزیز ایران تبریک عرض کنم؛ عیدتان مبارک هم‌میهنان عزیز! امیدوارم همه‌ی شما با سعادت، با سلامت جسمی، با دل شاد و با توفیقات روزافزون مادّی و معنوی ان‌شاءالله این سال جدید را بگذرانید. تبریک ویژه عرض میکنم به خانواده‌ی معظّم شهیدان و به جانبازان عزیز و خانواده‌های آنها، و درود فراوان میفرستم به روح مطهّر امام بزرگوار و ارواح مطهّر شهیدان.


 
سال پُرماجرایی را گذراندیم. در این سالی که گذشت، ملّت ایران به معنی واقعی خوش درخشید. دشمنان نقشه‌ها کشیده بودند، نقشه‌ها داشتند برای ملّت ایران. صلابت ملّت و بصیرت ملّت و همّت جوانان، نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد. در مقابلِ تحریمهای شدید و به قول خودشان بی‌سابقه‌ی آمریکا و اروپا، ملّت ایران، هم در عرصه‌ی سیاسی، هم در عرصه‌ی اقتصادی یک واکنش محکم و مقتدرانه‌ای از خود نشان داد.
در عرصه‌ی سیاسی، مظهر این واکنش راه‌پیمایی عظیم بیست‌ودوّم بهمن و موضع‌گیری‌های مردم در طول ماه‌های این سال بود.


مظهر موضع‌گیریِ تقابل اقتصادی، [عبارت است از] افزایش ابتکارات علمی و فنّی، افزایش چشمگیر شرکتهای دانش‌بنیان، افزایش تولیدات زیربنائی و اساسی داخلی که از جمله همین چند روز قبل از این، افتتاح فازهای متعدّد گاز جنوب کشور و قبل از آن، افتتاح پالایشگاه بزرگ بندرعبّاس و از این قبیل کارهایی که انجام گرفته، بود. بنابراین ملّت در مقابل دشمنیِ دشمنان و خباثت دشمنان توانست قدرت خود، هیبت خود، و عظمت خود را نشان بدهد و آبروی ملّت ما و آبروی انقلاب ما و آبروی نظام جمهوری اسلامی ما بحمدالله افزایش پیدا کرد.


مشکل اساسی کشور، همچنان مشکل اقتصادی است؛ بخصوص در این ماه‌های اخیر، مشکلات معیشتی مردم زیاد شد. بخشی از اینها مربوط است به مدیریّتهای نارسا در زمینه‌ی مسائل اقتصادی که اینها حتماً بایستی جبران بشود. برنامه‌هایی وجود دارد، تدابیری اندیشیده شده که ان‌شاءالله این تدابیر در طول سال جاری، سالی که امروز از این لحظه شروع میشود -سال ۹۸- بایستی به ثمر بنشیند و مردم آثار آن را احساس بکنند.

آنچه من عرض میکنم، این است که مسئله‌ی فوری کشور و مسئله‌ی جدّی کشور و اولویّت کشور فعلاً مسئله‌ی «اقتصاد» است. در مسئله‌ی اقتصاد مسائلی که داریم زیاد است: بحث کاهش ارزش پول ملّی یک مسئله‌ی مهم است، بحث قدرت خرید مردم همین جور، بحث مشکل کارخانه‌جات و کم‌کاری و احیاناً تعطیل بعضی از کارخانه‌جات از این قبیل است. اینها مشکلات است. آنچه من مطالعه کردم و از نظر کارشناس‌ها استفاده کردم، کلید این همه، عبارت است از «توسعه‌ی تولید ملّی».


 سال ۹۷ را ما سال «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردیم. نمیتوانم بگویم که این شعار به طور کامل عملی شد، امّا میتوانم بگویم این شعار به صورت وسیعی مورد توجّه قرار گرفت و در بسیاری از موارد، این شعار از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت و عمل شد و همین قطعاً تأثیر خواهد داشت. امسال مسئله‌ی «تولید» مطرح است. میخواهم مسئله‌ی تولید را به عنوان محور فعّالیّت قرار بدهم. مقصود خود از تولید را ان‌شاءالله در سخنرانی روز اوّل سال توضیح خواهم داد که منظور از تولید چیست.

تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم میتواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم میتواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم میتواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی میتواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. لذاست که مسئله‌ی تولید به نظر من مسئله‌ی محوری امسال است؛ لذا من شعار را امسال این قرار دادم: «رونق تولید».


 باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند. از اوّل سال تا آخر سال ان‌شاءالله این معنا به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد. اگر این [طور] شد، امیدواریم که ان‌شاءالله حلّ مشکل اقتصادی راه بیفتد.
سلام و صلوات و درود قلبی خودم را به پیشگاه ولیّ‌عصر (ارواحنا فداه) عرض میکنم و دعای آن بزرگوار را برای شما ملّت عزیز مسئلت میکنم و سعادت ملّت ایران و همه‌ی ملّتهایی که نوروز را گرامی میدارند، از خدای متعال مسئلت میکنم.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته


+ بیانات رهبر در حرم مطهر رضوی روز یک فروردین 98  در ادامه مطلب...
ادامه مطلب
designer: ho590 from Iran - Mashhad city
Copyright © 2009-2019 All rights reserved © Power By: www.sarbazeakhar.ir
طراحی : سایت ستاپ