این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت رسمی شده است

مطالب ویژه


استاد پناهیان - من می‌خواهم خدا را بپرستم

  • ۵۹۴
استاد پناهیان - من می‌خواهم خدا را بپرستم ...
 
پناهیان
 
مدت زمان : 5 دقیقه
یا
 
 
 
 
من می‌خواهم از شما دعوت بکنم که یک پویشی را راه بیندازیم. یک پویشی برای این اتفاق خوب. با صدای بلند این اتفاق خوب را صدا بزنیم، فریاد بزنیم و خودمان را جزء جریان و حزب این اتفاق خوب اعلام کنیم. این اتفاق خوب چیست؟
این پویش را جهانی کنید
 
 
پخش آنلاین و متن سخنرانی در ادامه مطلب
 
 
پخش آنلاین :
 
 
 
 
 
 
متن سخنرانی :

من می‌خواهم از شما دعوت بکنم که یک پویشی را راه بیندازیم. یک پویشی برای این اتفاق خوب. با صدای بلند این اتفاق خوب را صدا بزنیم، فریاد بزنیم و خودمان را جزء جریان و حزب این اتفاق خوب اعلام کنیم. این اتفاق خوب چیست؟
این پویش را جهانی کنید
بیایید یک پویش جهانی درست بکنیم. انواع هشتک‌ها درست بکنیم توی اینترنت داغش بکنیم فریاد بزنیم و بعد باهاش زندگی کنیم. بیایید یک فرقه درست کنیم. فرقه، فرقۀ ناجیه. فرقۀ کسانی که دوست دارند امر خدا را اجرا کنند و این را یک نیاز خود می‌بینند. فرقه‌ها درست شده توی عالم. بعضی‌ها مایل‌اند مانند سگی روی زمین راه بروند قلّادۀ خودشان را دست زنی بدهند، یا زنی دست مردی بدهد. بعضی‌ها علم و بیرق نافرمانی نسبت به هر دین، بلکه نسبت به فرهنگ، نسبت به آنچه که انسان‌ها معمولاً آن را خوب می‌دانند علم کرده‌اند. می‌آیند یک دفعه‌ای عصیان می‌کنند. عصیانگری علیه فرهنگ، عصیانگری علیه سنت‌ها، عصیانگری علیه وجدانیّات و اخلاقیّات انسان‌ها را باب می‌کنند. شما چرا باب نمی‌کنید اطاعت از کسی را که او جز خدا نیست؟
اگر در تو این غریزه و حس بیدار شده، شما فریادش را بزن؛ بگو آی آدم شهوتران تو کشش به شهوترانی داری من هم دارم کشش خودم را اعلام می‌کنم. من هم این هستم! من هم دارم پاسخ به یک کششی درونی می‌دهم! من هم عشقم است که او را بپرستم، که او را اطاعت کنم. ببینید جهان چه اتفاقی درش می‌افتد؟ اگر در تو این غریزه و حس بیدار شده، شما فریادش را بزن؛ من هم عشقم است که او را بپرستم!
آنهایی که یک شبِ راه صد ساله را طی می‌کنند توی یک لحظه منقلب می‌شوند، یک دفعه‌ای همین حس درشان بیدار می‌شود. دوست دارم بپرستمَت، تو به من فرمان بدهی من به تو چشم بگویم. حالا چه فرمانی داری به من بدهی؟ و خدا از سر مهربانی و از سر لطف این تقاضای غریزی بندگان خود را بی‌پاسخ نگذاشته است و به آنها فرمان داده است. خدایا ساعت اوّل صبح چه کنم؟ دو رکعت نماز بخوان. چگونه نماز بخوانم؟ وضو بگیر. این‌چنین اقامه کن. بعد چه کنم؟ ذکر بگو. بعد چه کنم؟ امری نمی‌کنم. خدایا بیچاره می‌شوم! دنبال معیشت برو. اصلاً نمی‌تواند یک لحظه بدون فرمان دیگر زندگی کند. وقتی آن مقدّمات در شخصیت انسان فراهم شد، انسان به بیداری این حس در درون خودش می‌رسد که خدایا من می‌خواهم بپرستَمت و پرستیدن تو به اطاعت کردن تو است!
 می‌آیید رفقا ماها خودمان عضو این جریان بشویم؟ می‌آیید یک جریان درست کنیم؟ می‌آیید یک فرقه درست کنیم؟ می‌آیید یک دین درست کنیم؟ این دین هست! این فرقه هست! این همین چیزی است که قرآن می‌فرماید! در همان آیات ابتدایی سورۀ بقره، «یا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذی خَلَقَکُمْ»؛ بندگی کنید خدایی را که شما را آفرید. یعنی به همین دلیل که شما را آفریده است این حس در درون شما هست. یعنی اگر فطرتَت بیدار باشد همین که متوجه بشوی کی تو را خلق کرده می‌بینی دوست داری عبدش بشوی!
ما باید جریانی راه بیندازیم در میان فرهنگ بشریت امروز. در میان بشریت حرفی را باید با صدای بلند بزنیم. و آن چیست؟ و آن این هستش که ما می‌خواهیم خدا را اطاعت کنیم. ما دیگر نمی‌خواهیم فقط به او اعتقاد داشته باشیم. ما نمی‌خواهیم فقط به او هنگام نیاز درِ خانۀ او برویم و درِ خانۀ و از او کمک بخواهیم. ما می‌خواهیم به او چشم بگوییم. ما دنبال فرمان او هستیم. این یک غریزه است در انسان! ما می‌خواهیم یک جریانی راه بیندازیم تبدیلش کنیم به یک فرهنگ!
ما پرستندگان خدا هستیم. ما اطاعت کنندگان از خدا هستیم. من می‌خواهم خدا را بپرستم! من می‌خواهم از او اطاعت کنم.
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی