این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت رسمی شده است

مطالب ویژه


دانلود مستند مشق روز

  • ۵۹۰

دانلود مستند مشق روز

( سوالات داغ از دانشجویان دختر ایرانی و خارجی )

مستندی مفید برای دانش آموزان و دانشجویان در جهت انتخاب درست رشه و آینده کاری

 

مستند مشق روز

 

نام مستند : مشق روز ( THE TRUE WEALTH ) | کارگردان » حسین عابدی

تهیه کننده :  محمد حسن مددی | نویسنده : حسین عابدی

راوی : حسین عابدی | موسیقی : ناصر چشم آذر – اولیور ایلنیسکی

سال تولید : ۱۳۹۳ | مدت : ۲۰ دقیقه

صاحب اثر : موسسه فرهنگی آرمان مدیا

 

تیزر مستند :

 

 

 

 

این چند مستند زیر هم خیلی جالبه حتما ببینید

 

 

مستندی دغدغه مند که در عین سادگی به مشکلات نوجوانان و جوانان ایرانی در انتخاب آینده شغلی و رشته تحصیلی اشاره دارد ، حسین عابدی ، کارگردان این مستند که در حال حاضر 10 سال است که در آلمان زندگی و تحصیل میکند ، مقایسه ای جالب بین دانش آموزان و دانشجویان  ایرانی و آلمانی میکند که هدف مندی و انتخاب صحیح در آینده نگری به چشم میاید.

حسین عابدی هم اکنون دانشجوی مهندسی برق دانشگاه هانوفر آلمان میباشد.

 

 

مستند مشق روز

 

 

مختصری از مستند :

ایران کشوری که همه دوست دارند کارمند دولت باشند !

در بخشی از مستند وقتی از دختری ایرانی سوال میشود که میخواهی چیکاره شوی ؟ او در پاسخ میگه یا دکتر یا مهندس ! درصورتیکه فرق این ها زمین تا آسمان است و حتی در پزشکی و مهندسی صد ها شاخه بندی و علاقه وجود دارد ، که متاسفانه خیلی از نوجوانان و جوانان ما هدف دقیقی از آینده ندارند و اکثر اونها زمانی که از رشته ای فارغ التحصیل میشوند فقط منتظر کار پشت میزی و یا دولتی هستند که ذره ای ابتکار هم ندارند در صورتی که در کشور آلمان این دقیقا برعکس میباشد.

 

 

مستند مشق روز

 

 

در بخشی از مستند ، راوی میگه اکثر دوستان آلمانی من از درس و رشته ای که تحصیل میکنند راضی هستن در صورتیکه در ایران علاوه بر اینکه اکثر دانشجو ها و دانش آموزان از رشته ای که تحصیل میکنند آگاهی ندارند و تازه وقتی میفهمند که دیر شده است.

از خانم و آقایی میان سال در آلمان راجبه بچه هاشون سوال میشه و انتخاب رشته و شغل ، که آنها در جواب میگوند ما دو تا پسر 24 و 17 ساله داریم که هر دو آنها استعداد خود را یافته اند و حتی شغل آینده شان را انتخاب کرده اند ، پسر بزرگم از کودکی آموزش مددکار اجتماعی را دیده است و در آینده نیز همین شغل را خواهد داشت و پسر کوچکترم به خاطر علاقه به رشته های فنی در حال گذراندن دوره کارآموزی است تا در 18 سالگی مشغول به کار شود !

جالب است 18 سالگی در آلمان برای جوانی شروع کار است اما در ایران گاهی جوان تا 30 سالگی و بعد از آن هنوز بیکار و شغلی ندارد ، مشکل از کجاست ؟

ایراد در نظام آموزشی ، که فرزندان را بی هنر بار می آورد ؟ ایراد از خانواده های ایرانی است که سعی در اجبار یا القاء تحصیل در رشته ای که حتی فرزندان آنها آن را دوست ندارند بلکه استعدادی دیگر دارند ؟

 

مستند مشق روز

 

 

آلمانی ها به یه جمله اعتقاد دارند که صحیح است ؛ از هر شغلی میتوان پولدار شد ، مهم این است که به آن علاقه داشته باشی و تلاش کنی !

 

نقد مستند :

1 – یکی از نقاط قوت مستند این است که خود مستند ساز دانشجوی دانشگاه در کشور آلمان است و این باعث درک بیشتر دو کشور ایران و آلمان هست که مقایسه بهتری انجام میدهد.

2 – مستند درگیر سانسور های بیجا نشده است و حتی در قسمت هایی دختران حجاب درستی ندارند و یا سوژه دوست دختر و دوست پسر هستند که مستند ساز به این نکات حتی دقت نکرده ، چون به اصطلاح هدف مستند ساز چیز دیگری است و نمیخواد که مستند مذهبی بسازد !

3 – راوی مستند چون جوان هست و دانشجو ، ارتباط خوبی با مخاطبان در ایران و آلمان میگیرد.

 

 
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی