این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت رسمی شده است

مطالب ویژه


دانلود رایگان مستند کارخانه جهان

  • ۱۰۰۳
دانلود رایگان مستند کارخانه جهان
کشور چین چه طور موفق شد ؟
کشوری که روزگاری اکثر مردمش تریاکی و گرسنه بودند !
 

مستند کارخانه جهان

 

نام مستند : کارخانه جهان ( karkhaneh jahan )

کارگردان : حسین شمقدری | راوی : محمد دلاوری
سال تولید : 1396 و 1395
مدت : 39 دقیقه و 53 دقیقه
صاحب اثر : مؤسسه فرهنگی آرمان مدیا

 

تیزر مستند :

 

 

 

 

مستند کارخانه جهان

 

در این مستند که در دو قسمت ساخته شده است ، محمد دلاوری و حسین شمقدری به همراه گروه سفری به کشور چین دارند تا راز موفقیت و کسب و کار چینی ها را بررسی کنند !

 

کشور چین که تا 50 سال پیش اکثر مردمش معتاد به تریاک بودند و میلیون ها نفر از آنها به خاطر گرسنگی میمیردند و یا مجبور بودند پوست درخت و خاک بخورند ، چطور شد که امروز صنعت و تمام تولیدات جهان را به دست گرفته است و حتی کشورهای قدرتمندی مثل آمریکا را در اقتصاد و تولید برشکست کرده است !

 

 

مستند کارخانه جهان

عقرب خوردن محمد دلاوری در کشور چین

 

به درخواست تهیه کننده مستند لینک دانلود رایگان حذف گردید ، لذا برای حمایت از صاحب اثر از لینک های زیر مستند را قانونی دانلود فرمایید

 

 

این چند مستند زیر هم خیلی جالبه حتما ببینید

 

 

مختصری از مستند :

در ابتدای مستند نرخ بیکاری دو کشور مقایسه میشود و جالب است بدانید که ایران 80 میلیونی در برابر چین 1 میلیارد و 400 میلیون ، متوسط نرخ بیکاری بالاتری دارد ، ایران 12 درصد بیکار و چین 3 درصد !

مهمترین دلیل این پیشرفت را میتوان به 50 سال پیش و بنیان گذار چین جدید نسبت داد ، فردی که روزی فکر نمیکرد بزرگترین کارخانه تولید جهان شود

و در حال حاضر وقتی از مردم چین میپرسند که آیا دوست دارید به آمریکا مهاجرت کنید ؟ آنها پاسخ خیر میدهند و از کسب و کار و درآمد خود راضی هستند.

این در حالی است که علت ازدواج نکردن بسیاری از پسران ایرانی ، نداشتن شغل یا امنیت شغلی است !

و جالب است که بدانید نرخ ازدواج در چین از کشور مسلمانی مثل ایران بیشتر است

 

مستند کارخانه جهان

 

 

تولید فرش ایرانی در چین !

در بخشی از مستند به کارگاه های تولید فرش دستباف در چین مراجعه میکند که با حمایت دولت این صنعت در چین در حال گسترش است ، و اکثر صادرات فرش ها چینی به خاورمیانه و 30 درصد آن را به ایران میفرستند !

این در حالی است که ایرانیان فرش بافی را کنار گذاشته اند و یا کارگاه های تولید فرش دستباف در حال برشکستگی است !

 

 

مستند کارخانه جهان

 

 

مدیر کارخانه ای که کف کارخانه را جارو میکند و سرایدار آنجاست !

در قسمتی از مستند کارخانه سنگ را در چین نشان میدهد که کارگران آن به دلخواه خود حتی روزهای تعطیل نیز کار میکنند و جالبتر اینکه مدیر کارخانه به همراه همسرش در همان کارخانه در خانه ای کوچک زندگی میکنند که شبیه خانه سرایداری است و روزها نیز خودشان کار میکنند و حتی کف کارخانه را جارو میکنند ، اما در ایران حتی کارمندان و کارگران نیز همچنین زندگی را نمیپذیرند و به این مقدار کار نمیکنند.

 

 

مستند کارخانه جهان

 

سنگ هایی که از ایران صادر میشوند و دوباره به خود ایران برمیگردد !

کارخانه های سنگ در چین به دلیل کیفیت بالای انواع سنگ های ایرانی و ترکیه ، آنها را به صورت خام وارد میکنند و پس از برش و فراوری دوباره به تمام جهان از جمله ایران خودمان با چندین برابر قیمت صادر میکنند ، این است راز موفقیت مردم چین

 

 

مستند کارخانه جهان

 


نقد مستند :

1 - مستند ساز سعی در رعایت انصاف داشته است و در کنار به رخ کشیدن پیشرفت و تکنولوژی کشور چین ، مناطق فقیر نشین و بی یهره چین را نیز نشان داده است .

2 - سفر مستند ساز به چین و از نزدیک بررسی کردن این کشور به نوع خود نقطه مثبت است ، زیرا میتوانست مثل بسیاری از مستند سازان به تصاویر و فیلم های آرشیوی بسنده کند.

3 - حسین شمقدری به عنوان کارگردان مستند ، ارتباط خوبی با جامعه دانشگاهی و جوانان دارد که این باعث این شده است که تمامی مستند های خود را در دانشگاه های کشور اکران کند و به همراه دانشجویان به نقد و بررسی بنشیند.

 

 

 

اکران مستند کارخانه جهان در دانشگاه های ایران با جلسه نقد و بررسی :

 

اکران مستند کارخانه جهان

 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی